Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 20.04.2024, 14:45

Веселкова Школа

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Блог

Головна » 2011 » Серпень » 12 » НАУКОВО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НВЗ ЗАКАРПАТТЯ (НА ПРИКЛАДІ «ВЕСЕЛКОВОЇ ШКОЛИ»
20:12
НАУКОВО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НВЗ ЗАКАРПАТТЯ (НА ПРИКЛАДІ «ВЕСЕЛКОВОЇ ШКОЛИ»
Туряниця В.В.,
м.Ужгород
Актуальність дослідження зумовлена реальними вимогами сьогодення як 
одним із найважливіших факторів життя народу, а також соціальними процесами 
та змінами, що відбуваються на європейському континенті.
Мета  – розкрити на прикладі загальноосвітніх шкіл Закарпаття реалізацію 
освітніх інноваційних технологій в педагогічному процесі. 
ХХІ століття вимагає від людини здатності бути готовою до швидкоплинних 
змін у світі, готовності її до адаптації. І в цьому їй може зарадити тільки якісна 
освіта. На сьогодні у нас, як і в більшості постсоціалістичних країн, наявний 
великий розрив у підходах традиційної освіти та вимогами реального життя. Це 
незаперечний факт.
Наша держава, констатується в Законі України «Про освіту», визнає освіту 
пріоритетної сферою соціально-економічного і культурного розвитку суспільства, 
а метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності 
суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, високих 
моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного 
вибору, забезпечення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного 
потенціалу народу, підвищення освітнього рівня народу, забезпечення народного 
господарства кваліфікованими фахівцями [1].
Важливим завданням сучасної освіти є її модернізація і подальший розвиток 
із врахуванням потреб сьогодення і моделювання її стану в  найближчому 
майбутньому як в плані динаміки змісту, так форм, методів, принципів і засобів 
навчання. Як зазначено у Національній доктрині розвитку освіти України в ХХІ 
столітті, головним чинником забезпечення її подальшого розвитку повинна стати 
інноваційна діяльність у навчальних закладах усіх типів, рівнів акредитації та 
форм власності [2].
Досвід сьогодення засвідчує: у навчальних закладах, де прагнуть вивести 
освіту на рівень якості, що відповідає світовим стандартам, там створюються 
оптимальні умови, нелегко, але шукаються шляхи для реалізації нових форм, 
методів навчання у підготовці творчої особистості, яка ніде, ні за яких обставин не 
піде манівцями, а реалізує плани своєї життєтворчості.
Відрадно констатувати, що сьогодні на освітянській царині Закарпаття 
працює великий загін учителів-дослідників, у т.ч. науковців, а не вчителів-
урокодавців, учителів здібних, ініціативних, талановитих  – справжніх майстрів 
своєї справи. Їхня творчість стає набутком не тільки тих колективів, де вони працюють, а й стають надбанням на рівні держави. Наш край, маючи такий 
потужний колектив інноваторів, не випадково став уже впродовж багатьох років 
експериментальним майданчиком утілення в життя освітніх технологій, 
інноваційних систем. Прикладів можна навести чимало [3].
Станом на сьогодні «Веселкова школа» вийшла за межі однієї школи і 
поширилася на цілий район. За «веселковою методикою» вчаться 200 
першокласників і стільки ж другокласників у школах Іршавщини. Час реалізації 
інновацій у «Веселковій школі» невеликий, зате втішні результати, які радують 
учнів, батьків і вчителів. Порівняльний аналіз успішності учнів класів «Веселкової 
школи!» із класами, що не використовували інновацій даної системи, разючий. 
Статистика, яка тут проводиться з 2002 року – початку дії «Веселкової школи»,  -
засвідчує, що відрив в успішності між «веселковими» і звичайними класами 
стабільно збільшується на користь перших. Це доказ того, що «Веселкова» 
навчальна програма значно випереджує державну, допомагає глибоко засвоїти 
матеріал, вчить працювати з інформацією і т.п.
Правда, на інноваційному шляху є чимало труднощів і перепон. На одному 
ентузіазмі далеко не заїдеш. Він повинен бути і матеріально забезпеченим.
Ця проблема властива і «Веселковій школі», елементи якої були введені як 
експеримент у перших класах шкіл Лукова та Довгого Іршавського району. 
Статистична таблиця успішності 1-5 класів Довжанської школи за 2006-2007 
н.р., де «веселкові» класи подані у порівнянні зі звичайними, засвідчує велику 
різницю в успішності. У звичайних 1-х класах відповідно 81,5 і 86 відсотків 
добрих і відмінних балів, у «веселковому» 1-му класі вона складає 93%. Різниця 
нібито й невелика, але при цьому необхідно врахувати, що у звичайних класах 
заняття проводили найдосвідченіші педагоги початкової школи, а у «веселковому» 
– випускниця педучилища. В інших класах процент відмінних і добрих балів 
коливається від 24 до 72, а у «веселкових» – від 83 до 97,6.
Ще один яскравий приклад засвоєння знань, умінь і навичок із математики. 
Одну і ту ж контрольну роботу за 5-6 клас виконували учні 3-х і 4-х «веселкових» 
класів і три звичайні 5-ті класи. Результат контрольної говорить сам за себе: 47 і 
81% відмінних балів і 79 і 94% відмінних і добрих балів отримали учні двох 
«веселкових» класів, а учні трьох звичайних 5-х класів мають 16% відмінних, 29 і 
48 відсотків відмінних і добрих балів.
У «Веселковій школі» на уроках математики учні стрибають по числових 
доріжках і швидко засвоюють правила, заримовані у прості віршики й покладені 
на улюблені усім відомі мелодії. Наприклад, таблиця множення засвоюється за
допомогою пісень. Множення і ділення школярі «веселкових» класів проходять у 
1-му класі, за державною програмою – в кінці 2-го класу. 
Результати у «веселкових» класах втішні навіть за несприятливих умов. Це 
красномовно засвідчив 1-В клас, куди потрапили  діти з проблемних сімей, учні, 
які ніколи не відвідували дитсадок і не мали відповідної підготовки.Досягаються такі результати за умови сумління вчителів та комплексним 
забезпеченням підручників для початкової школи. Як засвідчує практика освітян 
Іршавщині, сьогодні ця методика при наявності «веселкових» підручників може 
ефективно реалізуватися на теренах всієї України  – в будь-якій школі міста чи 
села і виростити сучасних вундеркіндів. Адже учні «Веселкової школи» значно 
випереджають своїх ровесників зі звичайних класів, одержуючи багато 
додаткових знань у цікавій і доступній формі. За словами Галини Древаль, 
завідувача сектором дошкільної та початкової освіти Інституту інноваційних 
технологій, «Веселкова школа» могла б увійти в Проект Міносвіти «Школа 
майбутнього», але не входить із різних причин – об’єктивних і суб’єктивних. Про 
це засвідчив і Всеукраїнський конкурс «На кращу модель початкової школи». 
«Веселкова школа» Іршавщини була єдина із 40 представлених на конкурс 
моделей, що пропонувала повний комплект підручників для початкової школи  –
від букваря, прописів і математики до ігрових курсів із географії, зоогеографії, 
біології, фізики, хімії, астрономії, історії, світової культури. Даний комплекс 
підручників протягом шести років дає прекрасні знання,  навіть унікальні 
результати. Однак результат конкурсу – лише диплом ІІ ступеня.
Велика «Веселкова школа» потребує забезпечення учнів комплексом 
підручників. Такі підручники розроблені, але немає коштів на їх видання. На нашу 
думку, вихід можна знайти при бажанні та вболіванні за якісну освіту нашої зміни 
– нинішніх учнів. Джерелом фінансування може слугувати проект «Рівний доступ 
до якісної освіти», в рамках якого буде використано 86,6 млн. дол. Адже в рамках 
реалізації даного проекту передбачені також розробка і впровадження модерних 
навчальних програм, підручників, посібників та сучасних інноваційних освітніх 
технологій.
Практика засвідчує, що розрив між «веселковими» і звичайними класами до 
кінця початкової школи сягає 200-300%. Цифра вражаюча, але об’єктивна. Вона 
багато до чого має спонукати вчителів, науковців, керівників освіти різного рангу. 
Аналіз роботи «Веселкової школи» засвідчує, що впровадження інновацій в 
освіті дає можливість:
- здійснювати нестандартний процес навчання;
- відчути радість пізнання і творчості всім учнівським колективом;
- економити час на засвоєння нового матеріалу і оберігати здоров’я учнів від 
одноманітного процесу (за статистикою половина дітей втрачає здоров’я у 1-му 
класі);
- зовнішньої і внутрішньої розкутості учнів без порушення дисципліни;
- тіснішого взаємозв’язку по лінії «вчитель – учень» і «учень – учитель»;
- набути знання, уміння і навички значно кращі, ніж при стандартному 
навчанні;
- розвинути творчі індивідуально-психологічні можливості особистості, адже 
творчість – це похідна інтелекту, заломлена через мотиваційну структуру;- повірити дитині у свої сили, можливості  – це один із головних чинників у 
навчанні.
В основу методики навчання «Веселкової школи» лягла реалізація 
комплексного підходу  – емоційного, візуального, кольорового та слухового 
сприймання.
Дух творчості, що панує в колективі вчителів, дає можливість сільській 
дитині здобути міцні знання, реалізувати себе як креатину особистість, стати 
повноцінним громадянином. А тому задоволені не тільки вчителі, а й самі 
вихованці та їхні батьки.
Література та джерела
1. Закон України «Про освіту» //Законодавство України про освіту. Збірник 
законів. – К.: Парламентське вид-во, 2002. – С.3-4
2. Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ столітті. – К., 2001. – 24с
3. Джерельною базою фактичного матеріалу стали поточні архіви згаданих 
загальноосвітніх шкіл, управління освіти і науки обласної державної 
адміністрації, Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.
Автор раскрывает реализацию инновационных технологий образования в 
Закарпатье, в часности, анализирует работу «Радужной школы» в Иршавском 
районе. 
The author of the article considers the issues of realization of innovative 
technologies of education in Zakarpattya, in particular, analyses the work of "Rainbow 
school” in the Irshava region of Zakarpattya.
Переглядів: 1341 | Додав: norym | Теги: НАУКОВО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ВПРОВАДЖЕН | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Серпень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz