Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 24.04.2024, 23:37

Веселкова Школа

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Блог

Головна » 2011 » Жовтень » 10 » Заявка на проведення експерименту
12:08
Заявка на проведення експерименту

                                Міжнародна Веселкова Школа

                        при Центрі культури ім. Данте Алі ґ’єрі                

                     

                          Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

                                  с. Довге Іршавського району

                                       Закарпатської області

 

                                           

                                              Заявка

                           на проведення експерименту

 

              Комплексне впровадження в шкільну практику  

                  оздоровлювально-розвиваючої освітньої

                       системи "ВЕСЕЛКОВА ШКОЛА".

                      

                      Нова модель освіти - ВЕСЕЛКОВА

                         ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ

 

 

1.   Актуальність проведення експерименту

 

     "Незадоволення багатьох країн результатами системи шкільної освіти сьогодні призвело до необхідності її реформування.

     Визначення стратегічного напряму розвитку світових освітніх систем хвилює практично все світове суспільство. Головною є проблема визначення пріоритетів освіти та її реформування.

     Треба виховувати дитину, яка вміє спочатку самостійно вчитись, а потім самостійно та творчо працювати і жити". [О.М.Пехота та ін. "Освітні технології": Навч.-метод. посіб.]    

      Розробка нової моделі освіти – найнасущніша проблема сучасної школи.

     "З кожним роком по Україні спостерігається погіршення стану здоров'я дітей: хворобливість, відхилення в роботі внутрішніх органів, зниження рухової активності". [Сучасні шкільні технології. Ч.І., упорядник І. Рожнятовська]

     За даними професора С.Р.Вершловського  90% учнів нездорові, кожний третій має психологічні та нервові відхилення. Це у великій мірі пов'язане з перевантаженнями, обумовленими недосконалістю існуючої системи навчання.

     Напружений ритм життя, характерний для сучасного суспільства, все більше підкорює  собі школу, в т.ч. початкову, а останнім часом і дошкільну ступінь.

     Нові стандарти навчання дошкільників, розроболені МОН України, передбачають навчання читанню і письму ще до школи. При цьому зовсім не враховуються фізіологічні особливості малюків, які  ще не готові до тривалого письма.

     Навчання малят читанню і пісьму вимагає спеціальних прийомів і нестандартного підходу. Якщо ж посадити п’ятирічок за парти і вчити їх традиційними методами, "розбавляючи" важку, часом непосильну роботу окремими ігровими елементами, то шкоди від такої новизни буде на порядок більше, ніж користі.

     В новому пакеті навчальних  програм МОН гранично допустиме навантаження значно збільшене і "зашкалює" далеко за 30 годин на тиждень.

     Порушення зору й постави, різні неврози, підвищена стомлюваність, що веде до послаблення імунної системи, частим застудам і хронічним захворюванням, а також швидке зникнення інтересу до навчання - от плата за недосконалу систему навчання малятам, багатогодинне сидіння за партою.

     Така ж ситуація спостерігається в Росії. В Італії більше уваги приділяється організації навчального простору, гімнастиці, рухливим іграм на перервах, але й там учні початкових класів сильно перевантажені.

     Друга сторона проблеми - низька якість навчання, особливо в сільских школах, де більшість випускників початкової школи дуже слабко володіє усною лічбою, повільно читає, важко осмислюючи прочитане, має мрячне уявлення про світ, у якому ми живемо. Втім, це ж характерно і для випускників середньої школи, які не можуть відповісти на найпростіші питання з фізики, історії, біології, нездатні навіть до побутового спілкування іноземною мовою.

     "Дитина – складна біосоціальна система, а традиційна школа, як структура, де вона навчається, є достатньо приимітивною. Навчання здебільшого сконструйоване як система педагогічного насильства. Програма особистісного розвитку, закладена в дитину, постійно зазнає деформації. Учням часто свідомо пропонуються такі вимоги, які вони виконувати не в змозі. Пропонується система і стиль стосунків,  які автоматично викликають протидію". [О.М.Пехота та ін. "Освітні технології"]

      За  нашим глибоким переконанням інтенсифікація навчання повинна проводитися не за рахунок збільшення навчального навантаження і часу сидіння за партою, як це практикується зараз, а за рахунок нових  педагогічних технологій, що дозволяють значно скоротити навантаження на кожну дитину, ввести в навчання елемент гри, творчості, розвинути прагнення пізнання, знайти в  кожнії дитини "жилку маленького дослідника".

     Веселкова педагогічна технологія – крок до навчання, яке базується не на "педагогічному насильстві", а на спільному пізнанні світу вчителем і учнями.   

      До цього часу педагогіка робить ставку на Вчителя з великої букви. Але  "повторити" талановитого вчителя практично неможливо. Перенесення в шкільну практику окремих методів і прийомів хоч і полегшує роботу рядового педагога, але  не дозволяє отримати унікальні результати,  досягнені геніальним попередником.

     Технологізація процесу навчання є однією з можливостей найбільш повного перенесення в  школу тієї чи іншої освітньої системи.

      Проблема в тім, що практично будь-яка з існуючих систем вимагає перепідготовки і навчання вчителів. Для того, щоб освоїти, наприклад, систему Марії Монтессорі, професійний вчитель повинен вчитися три роки. Повністю освоїти систему В.Ф. Шаталова можна лише в стінах вуза, оскільки ця система містить 6000 педагогічних, психологічних і дидактичних прийомів і новинок.

 

     Оздоровлювально-розвиваюча навчальна система "Веселкова Школа" дає унікальні результати вже протягом першого року навчання і при цьому не вимагає спеціальної підготовки вчителів.

     Діти, що навчаються за цією системою, практично не хворіють, показують кращі результати з усіх предметів у своїх школах і навіть по області.

     Інтенсифікація процесу навчання, що досягається за рахунок впровадження в шкільну практику творчих дидактичних прийомів, навчальних пісень, ігрових завдань, дозволяє використовувати вивільнений час для всебічного гармонійного розвитку дитини – інтелектуального, духовного, естетичного і творчого. 

 

         

   2. Основні напрямки діяльності та структура системи "Веселкова Школа"

 

     Веселкова Школа - це не одна конкретна школа, а науково-творча лабораторія, у якій дбайливо збирається, розвивається й удосконалюється найкраще і найдоступніше з того, що нагромадила за багато років світова педагогічна наука. Відбираються найпростіші й найефективніші методи, прийоми й програми, які адаптуються до місцевих умов, доповнюються й розвиваються

     За п’ять років практики на базі початкових шкіл і дитячих садків України (Закарпаття) і Італії розроблено чимало оригінальних програм і методик, на базі яких  поступово створюється серія ігрових підручників "ВЕСЕЛКОВА ШКОЛА".

       У Веселковій Школі вперше зроблена спроба впровадити в курс початкової школи  знайомство з усіма предметами, які традиційно вивчаються в основній школі, – біологією (ботанікою, зоологією, анатомією), географією, історією, фізикою, хімією, астрономією – і дати дітям базові знання з кожного предмету. У такий спосіб забезпечується наступність між початковою й основною школою і задовольняється насущна потреба дітей у пізнанні навколишнього світу.

     Курси розробляються з розрахунку можливості ведення їх вчителями початкової школи. В 4 класі до занять підключаються вчителі основної школи.

     Всі ці знання дошкільнята, першокласники й другокласники  з дивовижною легкістю засвоюють у грі й, що найголовніше, запам'ятовують їх на все життя.

 

      Девізи Веселковой Школи:

     - Вчимося з дітьми, вчимося від дітей - для вчителів,

- Гра, рух, творчість – для дошкільнят, 1-го і 2-го класу,

- Пізнаємо оточуючий  світ – для 3-го, 4-го і 5-го класів,

- Творче самопізнавання – для 6-го, 7-го, 8-го і 9-го класів.

 

     Добре відомо, що в грі навіть відстаючі діти починають виявляти неабиякі здібності. Проблема полягає в тім, що існують лише окремі ігрові прийоми й книжки, які допомагають дитині засвоїти певний обсяг матеріалу, але не існує цілісної системи навчання, яка базується на грі й творчості.

     Жодна система навчання не включає навчальні рухливі ігри і пісні з теми уроку, які ефективно допомагають засвоювати навчальний матеріал і дозволяють дитині розслабитися, пожвавити інтерес до уроку, відновити сили й у той же час не порушують дисципліни. Жодна навчальна програма не пропонує малятам веселих підручників з фундаментальними, системними знаннями з курсу основної школи, що викладени в ігровій формі.

     Така система була розроблена протягом 5 років роботи Веселкової Школи й апробована в декількох школах і дитячих садках Закарпаття (Україна) і Тоскани (Італія).

     З вересня 2000 року, коли Центром культури ім. Данте Аліґ'єрі (президент проф. М.Доціо) була відкрита "Школа Радості" (тепер "Веселкова Школа"), в експерименті брали участь більш, ніж 180 дітей.

     Учні, які вчаться за цією програмою, стабільно показують кращі в школі й навіть у області рівні засвоєння знань з усіх предметів (70-90% учнів демонструють достатні і високі рівні навчальних досягнень). Вони засвоюють навчальний матеріал у декілька разів швидше за своїх однолітків, можуть легко "переступати" через клас, практично не хворіють.

      Протягом перших півтора-двох років навчання ігрова система навчання поступово замінюється спочатку практичними, а потім більш поглибленими уроками за курсами основної школи, лабораторними роботами, дослідами, експериментами. Уже до початку третього класу діти готові до поглибленого вивчення будь-якого предмету.

     У всіх класах Веселкової Школи зафіксоване значне випередження з математики. Виконуючи контрольну роботу з математики за 5-ий клас, 80-95% учнів 3-го і 4-го класів Веселкової Школи  показали достатній і високий рівні навчальних досягнень, а учні трьох п'ятих класів, які вчаться за звичайною програмою МОН України, - лише 30-50% (завдання для всіх класів були одинакові). 

     Всі вчителі, які працюють за  веселковими програмами, відзначають високу творчу активність учнів, діяльний інтерес до пізнання, спонтанний розквіт всіх здібностей.

     Важлива роль відводиться і естетичному вихованню. З цією метою зараз розробляються програми курсів «Етика і етикет» (для підготовчої групи, 1-го і

2-го класів), «Естетика» для 3-го і 4-го класів. Основними завданнями курсу «Етика і етикет» є формування в учнів загальних етичних норм поведінки в різних життєвих ситуаціях. Причому особливості проведення курсу визначаються  віковими особливостями учнів та загальною концепцією школи. Звичайні бесіди поступаються місцем практичним заняттям и моделюванню ситуацій.

     Аналогічно проводиться робота з курсу «Естетика» для 3-го і 4-го класів. Його відмінність від попереднього в тому, що тут ставляться більш складні й глибокі за змістом завдання. Розглядаються питання естетики стосунків,  оточуючого простору, зовнішнього вигляду, здоров’я, руху і т. д.     

     За рахунок інтенсифікації процесу навчання при використанні навчальної системи "Веселкова Школа" у дітей збільшується вільний навчальний час. Цей час використовується для розвитку інтелекту й творчих здібностей, зміцнення фізичного здоров'я.

      Щодня проводяться уроки фізкультури, у т.ч. гімнастики (для дівчаток) і футболу (для хлопчиків). У всіх класах проводяться уроки хореографії, оркестру, італійської, російської, англійської мов, знайомства зі світовою культурою. В 1-2 класах вводиться два екскурсійні дні на місяць - краєзнавство, тематичні екскурсії на ткацьку фабрику, "Слідами пшеничного зернятка" (поле - млин - пекарня) і т.д.

     З огляду на умови уроки ботаніки, географії, фізкультури та ін. проводяться на природі. Передбачено додатковий тиждень канікул в ІІ-му семестрі (лютий).

     Всі уроки в 1-2 класах скорочені на 10 хвилин, а в 3 класі - на 5 хвилин. Перерви, крім великої, подовжені  на 5 хвилин. Тривалість занять для дошкільнят складає 15 хвилин у І-му семестрі і 20 хвилин у ІІ-му.

     Уроки із циклу основної школи проводяться за семестровою системою - 2 рази на рік по 4-5 тижнів. Це дає можливість поглиблено вивчити й повторити предмет (за освітньою технологією Монтессорі та вальдорфською).

     У кожному курсі передбачена часткова інтеграція  з іншими предметами. Так, фізика частково інтегрується з математикою, географія - із зоологією, ботанікою (зоогеографія й біогеографія) і малюванням, історія - з географією й біологією (виникнення Землі й життя на Земля). Передбачено інтеграцію курсу історії з позакласним читанням (оповіді й легенди різних народів) і малюванням (ілюструємо легенди й міфи Древньої Греції й ін.).

     Така інтеграція дозволяє перейти від фрагментарної, мозаїчної картини світу, що є недоліком більшості сучасних освітніх систем, до цілісної моделі. Дитина вчиться системному підходу до будь-якого явища, будь-якої проблеми, здобуває широкий кругозір, цілісний світогляд.

     На всіх уроках широко використовуються навчальні пісні (на сьогодні їх налічується більш, ніж 100), що дає змогу запам’ятати основний матеріал уроку протягом 3-5 хвилин.

      Одним із важливих завдань Веселкової Школи є пошук та адаптація до місцевих умов цікавих та ефективних методичних знахідок із світової педагогічної скарбниці. Наразі частково використовується курс історії для 3-х класів італійських шкіл, оксфордський курс англійської мови для учнів початкової школи, вдало впроваджуються курси російських освітніх систем Школа 2000 і Школа 2100.

   

 

ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ  ВЕСЕЛКОВОЇ ШКОЛИ


 

      В центрі емблеми "Веселкової школи" - радісне дитяче личко. "Вчити і вчитися з радістю" – основна мета Школи.

       Сім пелюсток – сім основних напрямків роботи, сім циклів навчальних предметів, які складають основу освітньої системи "Веселкова школа".

       Вибір кольорів та їх символічне значення не випадкове, воно відображає давні знання та сучасні дослідження в галузі психології і базується на природному чергуванні кольорів веселки.   

       Червона пелюстка –  радість, символізує цикл музичних предметів.

       Оранжева пелюстка - здоров’я – це фізкультура і спорт.

       Жовта – веселощі – танцювальне мистецтво, яке включає танцювальні імпровізації, уроки евритмії, народних танців, музично-хореографічні вистави.

       Зелена – символ любові – це цикл наук про природу.

        Голуба пелюстка – тиша – відображає образотворче мистецтво, трудове навчання, тобто предмети, які потребують самозаглиблення, роботи в тиші.

       Синій колір – колір мудрості, знання символізує загальноосвітні предмети.

       Фіолетова – пелюстка таємниці – символізує науки, світову культуру та інтегровані уроки з курсу основної і старшої школи.

 

 

                           СТРУКТУРА ВЕСЕЛКОВОЇ ШКОЛИ

 

Дошкільне навчання і 1-2 класи початкової школи (програма "Веселкова школа – малятам").

3-4 класи початкової школи (програма "Основна школа – малятам-веселятам").

Основна школа і середня спеціальна освіта (програма "Творче самопізнавання").

Старша школа і вища школа (частково).

 

Перспективні напрямки діяльності:

- розробка системи профорієнтації та профільного навчання на основі особистісного підходу;

- підготовка матеріально-технічної бази для отримання середньої спеціальної

освіти на базі середньої школи;

- налагодження зв’язків з вищими учбовими закладами з метою отримання неповної вищої освіти на базі старшої школи.

 

 

2.     Основна мета експерименту

 

     Наочно продемонструвати педагогічній громадськості (спочатку  Закарпаття, а потім і всієї України), що процес навчання зовсім нескладно перетворити зі стомлюючої одноманітної праці в постійну, а не фрагментарну радість пізнання, радість творчості.

     Дати можливість якомога більшій кількості дітей вчитися за системою, яка зберігає інтерес до навчання й дитяче здоров'я протягом усього процесу навчання, яка розвиває творчу самобутність кожної дитини, інтенсифікує процес навчання в десятки разів і дає міцні глибокі знання, об'єднані в єдине ціле.

     Технологізація освітньої системи "Веселкова Школа" з метою впровадження ії в практику роботи закарпатських, а відтак і українських шкіл.  Розробка та наукове обгрунтовання нової моделі освіти - ВЕСЕЛКОВОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ.

     Розробка серії підручников Веселкова Школа, за допомогою яких можливо швидко й ефективно запровадити в школьній практиці веселкову педагогічну технологію.

     У перспективі - створення на основі нових принципів навчання єдиної системи дитсадок-школа-вуз, що дозволить учням ще в основній школі одержати повністю середню спеціальну освіту, а в старшій школі - неповну вищу освіту.

 

 

 

 


Переглядів: 2337 | Додав: norym | Теги: Заявка на проведення експерименту, Веселкова школа | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Жовтень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz