Часто виникає потреба визначити якість сайту. Ключову роль у цьому завдання відіграють критерії оцінки якості. Саме для цього публікуємо це довгий і досить детальний список питань про веб-сайт, які повинен задати собі власник сайту. Якщо на кожне з питань, які перелічені нижче, ви відповіли «так» – можете собою гордитися і вважати свій сайт найкращим. Ця анкета може підштовхнути вас до нововведень на сайті або, можливо, нагадає забутий пункт у списку запланованих справ. Сподіваюся, що список буде корисний багатьом. Якщо ви вважаєте, що щось пропущене або незрозуміле, напишіть про це в коментарях до статті. Як оцінити якість сайту Щоб оцінити якість сайту рекомендуємо скористатися наступними критеріями: Комфортність 1. Чи відокремлений зміст сайту від інших елементів навігації? 2. Чи сумісний код сайту із популярними браузерами? 3. Наскільки сумісний сайт зі стандартами кодування W3C? Використовується HTML/CSS? 4. Чи вказані теги «alt» для всіх важливих картинок? 5. Чи є текстові описи, які передадуть важливу інформацію, у випадку обмежень на показ зображень чи мультимедійних файлів? Навігація 1. Чи використовується для посилань текст, який зрозуміло вказує, куди вони ведуть? 2. Глибина – скільки кліків потрібно зробити, щоб дістатися до сторінки в глибині сайту. 3. Якщо флеш-заставка або функції навігації забезпечуються за допомогою формату Java/JavaScript/Flash, чи є текстова альтернатива? 4. Чи видно по посиланнях, що вони клікабельні? 5. Наскільки просто користуватися сайтом? Значки чіткі чи ні? Чи розрізняються кнопки/посилання у вигляді тексту, які не клікабельні, і навпаки? 6. Чи є стиль шрифту чітким та зрозумілим. Чи достатній розмір шрифту для комфортного читатиння. 7. Чи чітко визначено призначення сайту? Призначення має визначатися протягом декількох секунд, без довгого вчитування або за відсутності тексту взагалі. 8. Чи доступна карта сайту? Якщо ні, чи можливо здійснити пошук за ключовими словами? Примітка: У великих сайтах (більше тисячі сторінок) обов’язково повинна бути форма пошуку. Дизайн 1. Чи є дизайн сайту естетично привабливим? 2. Чи кольори сайту гармонійні і логічно пов’язані? 3. Чи легко сприймаються вибрані кольори? (Наприклад, чи достатньо вони контрастні, щоб дальтоніки і люди зі слабким зором могли користуватися сайтом?) 4. Чи відповідає дизайн аудиторії? Стандартний розмір шрифту повинен легко читатися відвідувачами, які не знають, як налаштувати браузер. 5. Шрифти повинні легко читатися, акуратно зменшуватися і добре виглядати на екранах з різним розширенням. Контент 1. Стиль текстів відповідає призначенню сайту і «говорить» з цільовою аудиторією? 2. Чи можна змінити розмір тексту в браузері, чи зміна розміру обмежена налаштуваннями CSS? 3. Чи достатній контраст між текстом і кольором фону для зручного читання? 4. Чи розділений текст на невеликі, зручні для читання абзаци і чи структурується він за допомогою заголовків, підзаголовків і виділеннь, які полегшують швидкий перегляд? 5. У статтях повинні бути посилання на більш детальний виклад матеріалу або визначення жаргонних слів. Чи дотримуєтеся ви цього? 6. Чи є на сайті розділ «Про сайт», де вказується хто автор проекту, та посилання на джерело контенту, автором якого власник сайту не є? 7. Чи регулярно оновлюється контент? Безпека 1. Чи є якісь очевидні слабкі місця у системі безпеки? 2. Наскільки форми пристосовані до спеціальних символів? 3. Чи захищені паролі приватних каталогів від доступу та індексування? 4. Чи зберігаються дані клієнтів на віддаленому сервері і чи надійно захищена база даних від зовнішнього доступу? Інші технічні фактори 1. Яка швидкість завантаження сайту? 2. Чи всі посилання (внутрішні та зовнішні) валідні та активні? 3. Чи є у скриптах помилки? 4. Чи захищений сайт від помилок з боку сервера? Інші маркетингові фактори 1. Чи достатньо сайт оптимізований під пошукові системи (виділені основні частини тексту (ключі)? Чи релевантні і контекстуально пов’язані теги заголовку, текст заголовку, що прописаний в тегу Н1, зовнішні посилання і т. д.). 2. Чи зацікавлює користувача головна сторінка сайту, щоб він захотів перейти на інші сторінки. 3. Чи містяться на сайті елементи, які розроблені для залучення потенційних відвідувачів (наприклад, новини, функція «розповісти другу», форум з можливістю підписки, стрічка RSS або що-небудь подібне)? Чи починаються заголовки сторінок з найбільш релевантної ключової фрази (в крайньому випадку, вона може бути другим або третім словом у заголовку), яка найкраще описує зміст або функцію сторінки? Якби вам потрібно було розповісти, про що ця сторінка, і ви могли використовувати 1-3 слова або ключових фрази, які б ви обрали? 4. Чи сформовано чи файл Robots.txt? 5. Чи доступна карта сайту? 6. Чи доступна кожна сторінка хоча б за простим HTML-посиланям (без JavaScript або Flash Link)? 7. Чи містить кожна сторінка сайту певний текст? (Скільки тексту залишиться на сторінці, якщо прибрати всі картинки, відео, Java-аплети і JavaScript код? Те, що залишилося, як і раніше розкриває суть сторінки?) 8. Чи кожна сторінка доступна тільки по одному URL посиланню? Матеріал, що використовується на законних підставах / Гарантії / Легітимізація 1. Чи є на вашому сайті сторінка контактів з дійсними адресами, безкоштовний номер телефону, форма контакту або доступний e-mail, зрозумілий і простий у використанні механізм зворотного зв’язку/контакту? 2. Чи є на вашому сайті повідомлення про авторське право? Чи доступна сторінка з умовами використання сайту, де ви детально перераховуєте, що і чому ви робите, і з чим повинні погодитися користувачі, якщо вони хочуть користуватися сайтом? Це потрібно зробити для того, щоб захистити себе від скарг або ще гірше: від речей, які ви не можете контролювати – посилань на треті сайти або реклами від автоматичних систем, наприклад Google AdSense. 3. Чи проводите ви політику конфіденційності (особливо, якщо ви зберігаєте дані, електронну пошту, імена, куки)? лллллллллллллллл
|