Можна швидко повідомити учням те, що вони повинні знати, але вони забудуть це ще швидше.
Виходячи з результатів експериментальних наукових досліджень, 87% інформації людина отримує за допомогою зорових відчуттів, а 9% - за допомогою слуху. З побаченого запам’ятовується 40%, з почутого – 20%, а з побаченого і водночас почутого – 80% інформації. З прочитаної інформації запам’ятовується 10%, з почутої – також 10%, а коли ці процеси відбуваються одночасно – 30%.
При застосовуванні аудіовізуальних засобів у пам'яті залишається 50% інформації, а час навчання скорочується на 20-40%. Цих прикладів достатньо, аби переконатися, що у дидактичному процесі паралельно зі словесними методами мають використовуватися наочні й аудіовізуальні, які б спирались на різноманітні способи спостереження процесів, явищ, предметів і дій, впливаючи на зорові рецептори.
Адже наочне пізнання генетично випереджує словесне.
Використання водночас наочного та аудіовізуального методів, як це практикується у Веселковій Школі, значно підвищує степінь засвоєння матеріалу.
Найбільшим бар’єром для засвоєння знань є стомлюваність, різке зниження інтересу до навчання, що спостерігаються вже через 15-20 хвилин сидіння за партою.
Використання навчальних пісень, рухливих ігор, імпровізацій та веселих завдань за темою уроку дозволяє зберегти сталий інтерес учнів упродовж усього уроку. А скорочені уроки повністю усувають стомлюваність.
У результаті рівень засвоєння знань сягає 85-100% (див.статистику).
Та найголовніше, що діти практично не хворіють.
Відмінною рисою Веселкової Школиє відсутність невстигаючих учнів.
|