Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 22.07.2018, 04:10

Веселкова Школа

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 46
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Блог

Головна » 2016 » Березень » 2 » ВЕСЕЛКОВА ШКОЛА
10:22
ВЕСЕЛКОВА ШКОЛА
Простір: 
волі
ВЕСЕЛКОВА ШКОЛА
 
 
 

На  засіданні  науково-методичної  ради  інституту  методист  кабінету  дошкільної та початкової освіти Ма­рія Юріївна Кірик, доповідаючи про оздоровчо-розвивальну та випереджувальну систему «Веселкова школа», наводила цифри, які не могли залишити когось байдужими: успішність в експериментальних класах у півтора, а то й у два рази вища. Діти з випередженням у два-три місяці опановують навчальні програми. А ще уроки тут тривають 25-30 хвилин, тому щодня є час для фізкультури, ігор, хореографії.    Як же це їм вдається? Та ще й де? У звичайній сільській школі!

emblema_vsh.jpg

Емблема Веселкової школи
 

                                

ЕСЕЛКОВА ШКОЛА

 

«Наші діти надзвичайно завантажені у школі. Вони мало рухаються, псують зір, поставу. Швидко втомлюються. Дратівливі і вередливі...». Напевне, це одне з найпоширеніших тверджень у наш час. Особливо підтверджується його правдивість щодня у громадському транспорті рано-вранці на вулицях, коли бачиш напівзаспану малечу з величезними важкими ранцями. Така ж картина і в надвечір'ї, коли зі школи йде «друга зміна».

   Тривожні сигнали подають суспільству медики: 90% школярів нездорові, а кожен третій з них має психічні та нервові відхилення. Та найбільше вражає факт, що якщо в перший клас приходить 20% дітей з пограничними порушеннями психічного розвитку, то в кінці року їх уже 70%!

   Тому, коли на такому невтішному і невеселому фоні раптово (особисто для мене) дисонансом зазвучали твердження, не можна було не звернути на це увагу.

   На  засіданні  науково-методичної  ради  інституту  методист  кабінету  дошкільної та початкової освіти Ма­рія Юріївна Кірик, доповідаючи про оздоровчо-розвивальну та випереджувальну систему «Веселкова школа», наводила цифри, які не могли залишити когось байдужими: успішність в експериментальних класах у півтора, а то й у два рази вища. Діти з випередженням у два-три місяці опановують навчальні програми. А ще уроки тут тривають 25-30 хвилин, тому щодня є час для фізкультури, ігор, хореографії.

Фільм про Веселкову школу

Ч.1

Ч.2

Ч.3

   Як же це їм вдається? Та ще й де? У звичайній сільській школі! Ми ж звикли, що експерименти, найновіше і найпрогресивніше до нас йде згори,зі столиці. А тут- глибинка, периферія і такі результати! Ось уже і в італійській газеті «Життя дітей» з'являється стаття "У Закарпатті навчаються з радістю", а ми як завжди вичікуємо з недовірою і пересторогою, натикаючись на бюрократичні рифи, часто навіть виправдовуючи ними свою інертність, лінь змінювати щось у своєму житті, позбуватися стереотипів.

  Тож бажання пересвідчитися в новизні інестандартності, побачити й почути за безпристрасними цифрами «живих» школярів і вчителів привело мене у Довжанську ЗОШ І-ІІІст. Іршавського району.

 

   Довжанська школа - як сотні тисяч наших шкіл, що знали й кращі часи, а тепер в очікуванні свого ренесансу. Їх немов випробовують на терпеливість та запас міцності. Де ж їх взяти - спонсорів і меце­натів - у цьому гірському селищі? Ось і фінський інвес­тор місцевого лісокомбінату не пролив грошового дожщу. Фін сюди, а довжани по заробіток до тієї ж Фінляндії та інших країн світу. А діти їх - до школи, що конче потребує ремонту та облаштування.

  У третьому класі ігрова система поступово замі­нюється спочатку практичними, а відтак більш по­глибленими уроками за курсами основної школи, лабораторними роботами, дослідами, експеримен­тами.

 Врахуйте, як різко змінюється шкільне життя при переході з четвертого у п'ятий клас: після напівдомашньої обстановки, чотирирічної прив'язаності і зрідненості зі своєю вчителькою на п'ятикласників лавиною навалюються велика кількість нових вчи­телів, предметів. А малюкам, що пройшли «наукові ігри», все це буде ближчим і знайомим і тим легше буде їм вписатися в нові навчальні схеми, процеси, скоріше адаптуватися до нових вимог і завдань.

 Елементи гри, твор­чості, змагальності пану­ють у цих класах з першо­го дня навчання. Краще і професійно знає про це М.Ю. Кірик, яка вже три роки опікується довжанським експеримен­том, вивчає, аналізує, уза­гальнює весь цей матері­ал. Їй слово:

  Усі класи з першого по п'ятий, які працюють за цією системою, впродовж п'яти років стабільно пока­зують найкращі результати у паралельних класах. 

 

  До кінця першої чверті першокласники, що не отримали дошкільну підготовку, вміють читати тексти з трьох-п'яти ре­чень, додавати, віднімати у межах 50, писати словни­кові диктанти (слова з 3-4 літер), друкувати оповіданнячка-речення з 8-10 слів, виділяючи за допомогою ко­льору голосні та приголосні. У текстах оповідань вико­ристовувались не лише короткі, а й слова з 3-4 складів (білочка, сопілочка, зозуленя, матуся, бабуся, баобаб). Усі тексти для друкування ілюстровані кумедними ма­люнками. Багато віршованих текстів. Використовува­лися також малюнки-диктанти - "підпиши малюнок" (стіл, торт, кіт, кит тощо).

  Техніка читання на кінець другої чверті у більшості дітей складала 25 слів за хвилину, що при роботі за держпрограмою зазвичай досягається переважно на кінець навчального року. Троє найбільш відстаючих дітей про­читали 16-20 слів за хвилину - це доволі вагомий ре­зультат для другої чверті. Абетка всіма дітьми засвоє­на у повному обсязі, усі діти прочитали шкільний буквар, що являє собою значне випередження держпрограми.

  Діти легко засвоїли нумерацію у межах десяти ти­сяч, додавання і віднімання сотень, тисяч і навіть від'ємних (раціональних) чисел.

  Слід зазначити, що вчителька експериментального класу, нещодавно закінчила педучилище і не має дос­віду роботи класовода.

  Ще один клас, відібраний для експерименту, скла­дається з проблемних, педагогічно занедбаних дітей з неблагополучних сімей. Є діти - сироти й напівсиро­ти, діти із затримкою у розвитку. Практично жоден з учнів цього класу не відвідував дитячий садок.

  Вчителька даного класу випустила минулого року 4-й клас із дуже низькими результатами, декілька дітей не вміли читати й писати.

  До кінця першої чверті всі учні "проблемного" пер­шого класу знали 17 літер, більше ніж 70% дітей вміли писати склади з цих літер, нумерацією і лічбою в ме­жах 50 володіло 100% дітей, загалом всі діти могли свідо­мо записувати одноцифрові й двоцифрові числа у межах 50, вирішувати приклади на додавання і віднімання двозначних чисел, що мають в основі нумерацію. Дру­кували короткі фрази і виділяли кольором голосні та приголосні всі діти, оповіданнячка з 6-8 слів друкували 70% дітей.

  До кінця другої чверті всі учні "проблемного" кла­су повністю засвоїли абетку, прочитали буквар, чита­ли зі швидкістю 12-20 слів протягом хвилини, друкува­ли складні тексти, додавали та віднімали десятки й сотні.

  Робота за прописами була значно скорочена. Про­тягом першої чверті обидва експериментальні класи написали у прописах не більше, ніж 20 рядків плюс дві сторінки в зошиті. До кінця першої чверті діти писали під диктовку короткі речення: "Ось ліс. Он лис. У мами ми", а також двоскладові слова - "мама, лимон, сини, сосна ". Незначне відставання щодо техніки письма за прописами, викликане необхідністю розвантажити дітей, скоротити трудомістку роботу по здобуванню навичок письма, було ліквідоване до кінця чверті.

  Ще два перші класи підключилися до експеримен­ту лише в кінці першої чверті. На цей час в одному з перших класів виявилося троє учнів, яким важко дава­лися письмові літери. Один із цих хлопчиків не міг на­писати жодної літери, що дуже здивувало досвідчену вчительку, яка вперше зіткнулася з таким явищем за 25 років роботи.

  Друковані тексти цих учнів вельми вирізнялися на фоні інших. Через два тижні один із хлопчиків друку­вав не гірше, ніж інші діти, А ще через тиждень два інші хлопчики почали задовільно друкувати речення-розповіді: "Мавпа і пава пили каву", "У лісі вовк і сови".

  Вчителі п'ятих класів, переважно з провінційних шкіл, часом скаржаться, що декілька дітей у класі не вміють ні читати, ні писати.

  Це діти, що мають загальмований розвиток. Вони фізіологічно не готові писати у прописах на початку першого класу. Таким дітям особливо важко даються літери із закругленнями. Не вміючи писати, вони одра­зу попадають у двійочники, все дужче відстають від класу і в результаті зовсім перестають учитися. Досвід­чений вчитель може допомогти таким дітям, але це вимагає титанічних зусиль з обох сторін. У менш дос­відченого вчителя такі діти часом залишаються негра­мотними.

  З'ясувалося, що всі діти, які мають затримку в роз­витку, важко пишуть круглі букви (О, С), але доволі легко пораються з паличками.

  Курс друкування є для таких дітей єдиним засобом навчання читанню й письму. Ці діти працюють з вели­кою старанністю, уважно слідкуючи за поясненнями вчителя.

  Їм цікаво, тому що їм вдається - і це перший клю­чикзапропонований системою "Веселкова Школа".

Читати далі: ВЕСЕЛКОВА ШКОЛА частина 2

 

Переглядів: 212 | Додав: norym | Теги: Веселкова школа, Тотальна освіта | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Кошик
Ваш кошик порожній
Пошук
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz