Відомості
про інноваційний заклад освіти
Частина 1
1. Модель інноваційного загальноосвітнього навчального закладу
Експериментальна освітня система оздоровчо-розвивального та випереджувального навчання «Веселкова Школа».
Автор Пінчук Юлія Борисівна.
а) Місія закладу освіти
Веселкова Школа – це не одна окрема школа, а творча лабораторія, яка
розробляє та впроваджує у шкільну практику освітні програми та
підручники, що відповідають сучасним вимогам до процесу навчання:
1) знижування захворюваності за рахунок зменшення навантажень
(скорочені уроки, щоденні уроки фізкультури, застосування у структурі
уроку в 1-2-х класах рухливих навчальних ігор та пісень за темою уроку,
додаткові канікули);
2) інтенсифікація процесу навчання, що досягається за рахунок
впровадження в шкільну практику творчих дидактичних прийомів,
навчальних пісень, ігрових завдань і дозволяє використовувати
вивільнений час для всебічного гармонійного розвитку дитини –
інтелектуального, духовного, естетичного і творчого;
3) перетворення процесу навчання зі стомлюючої одноманітної праці в постійну, а не фрагментарну радість пізнання, радість творчості;
4) забезпечення наступності між дошкільним вихованням, початковою та основною школою з метою кращої адаптації школярів у 1-му та 5-му класах у тому числі через впровадження курсів за вибором з навчальних предметів основної школи (географія, історія, біологія, фізика, хімія, астрономія), враховуючи навчальні можливості та психологічні особливості молодших школярів. ). У такий спосіб також задовольняється насущна потреба дітей у пізнанні навколишнього світу.
Функції, цілі та завдання
- збереження інтересу до навчання й дитячого здоров'я протягом усього
процесу навчання, розвиток творчої самобутності кожної дитини;
- інтенсифікація процесу навчання і надання міцних системних знань;
- розробка та наукове обґрунтування нової моделі освіти - ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ "Веселкова Школа";
- наукові дослідження та реалізація в змісті освіти принципів гуманізації, гуманітаризації, інтеграції, інтенсифікації та оздоровчо-розвивально-випереджувального навчання;
- апробація створеної концепції Комплексної програми "Веселкова Школа" та її подальше вдосконалення;
- пошук оптимальної структури, змісту та динаміки розвитку програми;
- пошук та наукове обґрунтування інтегруючих засад для створення цілісної системи предметів у початковій та основній школі;
- розробка й апробація випереджувальних програм навчання з усіх предметів початкової та основної школи;
- апробація навчального плану та експериментальних програм з основних предметів початкової школи та предметів основної школи, що побудовані за інтеграційним принципом з метою складання цілісної оздоровчо-розвивально-випереджувальної системи навчання;
- пошук нового типу підручника та навчального посібника, адекватного
поставленим у програмі завданням, розробка й апробація нової навчально-методичної літератури;
- розробка та наукове обґрунтування методики викладання у початкових і
наступних класах, що забезпечує високу ефективність викладання
навчальних предметів у початковій та основній школі. Впровадження
експериментальної комплексної програми розвитку дітей ″Веселкова
Школа″.
- підготовка та проведення конкурсу ″Веселкова Школа″ з метою поширення досвіду;
- створення у перспективі на основі нових принципів навчання єдиної системи дитсадок-школа-вуз, що дозволить учням ще в основній школі одержати повністю середню спеціальну освіту, а в старшій школі - неповну вищу освіту.
Очікувані результати
- значне знижування захворюваності за рахунок повного скасування перевантаженості учнів;
- міцні знання, високий рівень інтелекту учнів;
- збереження інтересу до навчання протягом усього процесу навчання;
- розвиток творчої самобутності кожного учня.
Концепція
Особливістю представленої авторської моделі сільської школи І ст. є
оздоровчо-випереджувальне та розвивальне навчання, доступність технології для будь-якого вчителя та вихователя.
Система передбачає:
- вивільнення навчального часу за рахунок скорочення тривалості (у першому класі до 25 хвилин, у другому – до 30 хв.) й кількості уроків.
Вивільнений час використовується для гармонійного розвитку - щоденних уроків фізкультури, спорту, уроків на свіжому повітрі.
- впровадження в педагогічну практику науково і методично обґрунтованої ігрової системи прискореного навчання грамоти та випереджувального навчання математики першокласників і частково другокласників.
Ця система передбачає впровадження до кожного уроку навчальних пісень, рухливих ігор та імпровізацій, цікавих завдань за темою уроку, а також використання оригінальних методичних прийомів, ще не відомих у педагогічній практиці – наприклад, "шрифт, що розмовляє", співаночки-стрибаночки, числові східці та доріжки, що є основою таблиці множення.
- значне розширення об’єму навчального матеріалу, передбаченого держпрограмою, поряд зі значним скороченням навчального часу.
Це відбувається за допомогою інтенсивних ігрових методів навчання, що повністю усувають додаткові навантаження.
- створення ситуації успіху для кожної дитини за рахунок розробки веселкових підручників і робочих зошитів, у яких просто і доступно пояснюються найскладніші поняття.
- всебічний розвиток усіх здібностей дитини за рахунок впровадження спецкурсів естетичного циклу: образотворче мистецтво, музика, хореографія, акторська майстерність, народні промисли, історія й світова культура, іноземні мови.
- впровадження у програму початкової школи курсів з основами знань з усіх предметів, що вивчаються в основній школі (біологія, географія, історія, фізика, хімія, астрономія). У такий спосіб забезпечується наступність між початковою та основною школою і задовольняється насущна потреба дітей у пізнанні навколишнього світу.
- максимальна доступність пропонованої системи зумовлена тим, що вона не передбачає ані перепідготовки викладачів, ані фінансових витрат, ані спеціального обладнання.
Це досягається за рахунок розробки системи підручників, посібників та робочих зошитів, у яких усі методичні рекомендації даються безпосередньо у текстах уроків більш дрібним шрифтом. За допомогою такого комплекту навчальної літератури будь-яка школа може вже зараз перейти на нову систему навчання.
- значне розвантаження вчителя за рахунок максимального скорочення часу, необхідного для його самопідготовки до уроку.
Інформація та наочність, закладені у кожному уроці, повністю задовольняють потреби учнів, не вимагаючи від учителя пошуку додаткових матеріалів.
Напрямки модернізації (підкреслити необхідне):
Гуманізація і демократизація навчально-виховного процесу.
Активізація і інтенсифікація діяльності учасників навчально-виховного процесу.
Інтенсифікація управління.
Методичне та дидактичне реконструювання.
Інформатизація.
Посилення соціально-виховних функцій вільного розвитку.
Природовідповідний розвиток.
Сприяння здоров'ю.
Авторська модель
Категорія моделі
Масового навчання.
Для початкової школи.
Далі буде
|